DBA TUŽBA ZA POVREDU
Odštetni zahjtev zbog povrede u sklopu DBA
(Osnovnog akta o odbrani)

U slučaju povrede u inostranstvu, postoji mogućnost da se pokrene zahtjev za odštetu na osnovu DBA zakona. Ovdje saznajte koja su to Vaša zakonska prava!

Advokatska kancelarija Prnjavorac zastupa i radnike koji su radili za neku konkraktorsku firmu u Afganistanu, Iraku, a doživjeli su neku vrstu povrede tamo. Takvi civilni radnici obuhvaćeni su DBA aktom, Aktom za kompenzaciju obalnih i lučkih radnika (na engleskom: Longshore and Harbor Workers' Compensation Act, nadalje u tekstu: Longshore zakon), članova posade i pojedinaca koji su obuhvaćeni zakonikom Sjedinjenih Država.

DBA zakon pokriva civilne kontraktore koji su doživjeli povredu, odnosno civilne uposlenike koji su naspram ugovora radili u nekoj američkoj bazi u inostranstvu te imaju posljedice od takvog rada i boravka.

Proces DBA tužbe i traženje beneficija naknade naspram Longshore zakona o kompenzaciji:

NA ŠTA IMAM PRAVO KAO RADNIK U DBA PROCESU?
Dakle, radnik zakonom ima pravo na medicinsku njegu i nadoknadu za izgubljenu zaradu za vrijeme oporavljanja, odnosno liječenja, a to plaćaju vaš Poslodavac i Nosilac osiguranja.

KAKVE POVREDE POKRIVA DBA ZAKON?
Zakon pokriva fizičke povrede na radu, ponavljajuće povrede, kao i psihološke povrede (odnosno psihijatrijske / mentalne povrede), koje su nastale tokom stresnog posla. Ozlijeđeni radnik mora dokazati da se nesreća dogodila u toku i u okviru radnog odnosa, odnosno da su postojali uslovi rada koji su uzrokovali povredu, odnosno da su pogoršali ili ubrzali prethodno stanje. U slučaju da oštećeni radnik utvrdi nesreću, povredu i invaliditet, tada oštećeni radnik može ostvariti pravo na odštetu za vrijeme oporavka.

KOJI JE IZNOS NAKNADE / BENEFICIJA?
Naknade za platu se obično isplaćuju u iznosu od 2/3 prosječne sedmične plate koju ste zarađivali prije nesreće. Beneficije se nastavljaju tokom oporavka, a kada povređeni radnik postigne maksimalno poboljšanje i može da se vrati na posao, mora se procijeniti pravo na stalna davanja.

MOŽE LI DRUGA STRANA OSPORITI ODŠTETNI ZAHJEV?
Poslodavci i njihovi Nosioci osiguranja imaju zakonsko pravo osporiti DBA tužbu. Često dolazi do spora oko toga da li je došlo do nezgode, da li su postojali stresni uslovi i da li postoji povreda. Pored toga, oni imaju i zakonsko pravo da osporavaju slučaj koji smatraju neblagovremenim.
Prema zakonu, ozlijeđeni radnik obično mora obavijestiti poslodavca u roku od 30 dana o nesreći (ili do jedne godine za profesionalnu bolest), i obično se zahjtev podnosi Ministarstvu rada SAD-a u roku od jedne godine, odnosno dvije godine za profesionalnu/strukovnu bolest. Neblagovremeno obavještavanje poslodavca ili propust da se pravovremeno podnese odštetni zahtjev Ministarstvu rada SAD-a može rezultirati odbacivanjem predmeta.

Ponekad, posebno u slučaju povrede mentalnog zdravlja ili strukovne bolesti,  kao što je HOBP (hronična opstrukcijska bolest pluća), radnik nije svjestan da je ozlijeđen dok mu to ne kaže doktor.

Imajte na umu, ako vas vaš doktor obavijesti o povredi na radu, trebali biste odmah podnijeti zahtjev Ministarstvu rada SAD-a u rokovima koji su gore navedeni.

Advokatska kancelarija Prnjavorac vam svakako stoji na raspolaganju oko cijelog procesa podnošenja zahtjeva i vođenja spora.

Dakle, na našoj internet stranici imate značajne informacije o DBA zakonu, tj. Aktu, te samom odštetnom zahtjevu za naknade, tj. kompenzaciju, tako da vas pozivamo da ih pročitate kako biste se više informisali i postali svjesni svojih zakonskih prava, a svakako nas možete kontaktirati i informisati se.