"Na┼ía za┼ítita nije u na┼íem oru┼żju, niti u nauci, niti u sakrivanju.

DBA TU┼ŻBA ZA POVREDU
Odštetni zahjtev zbog povrede u sklopu DBA
(Osnovnog akta o odbrani)

U slu─Źaju povrede u inostranstvu, postoji mogu─çnost da se pokrene zahtjev za od┼ítetu na osnovu DBA zakona. Ovdje saznajte koja su to Va┼ía zakonska prava!

Advokatska kancelarija Prnjavorac zastupa i radnike koji su radili za neku konkraktorsku firmu u Afganistanu, Iraku, a do┼żivjeli su neku vrstu povrede tamo. Takvi civilni radnici obuhva─çeni su DBA aktom, Aktom za kompenzaciju obalnih i lu─Źkih radnika (na engleskom: Longshore and Harbor Workers' Compensation Act, nadalje u tekstu: Longshore zakon), ─Źlanova posade i pojedinaca koji su obuhva─çeni zakonikom Sjedinjenih Dr┼żava.

DBA zakon pokriva civilne kontraktore koji su do┼żivjeli povredu, odnosno civilne uposlenike koji su naspram ugovora radili u nekoj ameri─Źkoj bazi u inostranstvu te imaju posljedice od takvog rada i boravka.

Proces DBA tu┼żbe i tra┼żenje beneficija naknade naspram Longshore zakona o kompenzaciji:

NA ŠTA IMAM PRAVO KAO RADNIK U DBA PROCESU?
Dakle, radnik zakonom ima pravo na medicinsku njegu i nadoknadu za izgubljenu zaradu za vrijeme oporavljanja, odnosno lije─Źenja, a to pla─çaju va┼í Poslodavac i Nosilac osiguranja.

KAKVE POVREDE POKRIVA DBA ZAKON?
Zakon pokriva fizi─Źke povrede na radu, ponavljaju─çe povrede, kao i psiholo┼íke povrede (odnosno psihijatrijske / mentalne povrede), koje su nastale tokom stresnog posla. Ozlije─Ĺeni radnik mora dokazati da se nesre─ça dogodila u toku i u okviru radnog odnosa, odnosno da su postojali uslovi rada koji su uzrokovali povredu, odnosno da su pogor┼íali ili ubrzali prethodno stanje. U slu─Źaju da o┼íte─çeni radnik utvrdi nesre─çu, povredu i invaliditet, tada o┼íte─çeni radnik mo┼że ostvariti pravo na od┼ítetu za vrijeme oporavka.

KOJI JE IZNOS NAKNADE / BENEFICIJA?
Naknade za platu se obi─Źno ispla─çuju u iznosu od 2/3 prosje─Źne sedmi─Źne plate koju ste zara─Ĺivali prije nesre─çe. Beneficije se nastavljaju tokom oporavka, a kada povre─Ĺeni radnik postigne maksimalno pobolj┼íanje i mo┼że da se vrati na posao, mora se procijeniti pravo na stalna davanja.

MO┼ŻE LI DRUGA STRANA OSPORITI OD┼áTETNI ZAHJEV?
Poslodavci i njihovi Nosioci osiguranja imaju zakonsko pravo osporiti DBA tu┼żbu. ─îesto dolazi do spora oko toga da li je do┼ílo do nezgode, da li su postojali stresni uslovi i da li postoji povreda. Pored toga, oni imaju i zakonsko pravo da osporavaju slu─Źaj koji smatraju neblagovremenim.
Prema zakonu, ozlije─Ĺeni radnik obi─Źno mora obavijestiti poslodavca u roku od 30 dana o nesre─çi (ili do jedne godine za profesionalnu bolest), i obi─Źno se zahjtev podnosi Ministarstvu rada SAD-a u roku od jedne godine, odnosno dvije godine za profesionalnu/strukovnu bolest. Neblagovremeno obavje┼ítavanje poslodavca ili propust da se pravovremeno podnese od┼ítetni zahtjev Ministarstvu rada SAD-a mo┼że rezultirati odbacivanjem predmeta.

Ponekad, posebno u slu─Źaju povrede mentalnog zdravlja ili strukovne bolesti, ┬ákao ┼íto je HOBP (hroni─Źna opstrukcijska bolest plu─ça), radnik nije svjestan da je ozlije─Ĺen dok mu to ne ka┼że doktor.

Imajte na umu, ako vas vaš doktor obavijesti o povredi na radu, trebali biste odmah podnijeti zahtjev Ministarstvu rada SAD-a u rokovima koji su gore navedeni.

Advokatska kancelarija Prnjavorac vam svakako stoji na raspolaganju oko cijelog procesa podno┼íenja zahtjeva i vo─Ĺenja spora.

Dakle, na na┼íoj internet stranici imate zna─Źajne informacije o DBA zakonu, tj. Aktu, te samom od┼ítetnom zahtjevu za naknade, tj. kompenzaciju, tako da vas pozivamo da ih pro─Źitate kako biste se vi┼íe informisali i postali svjesni svojih zakonskih prava, a svakako nas mo┼żete kontaktirati i informisati se.